Sunday, March 21, 2010

Esok aku bercuti

Esok, aku akan bercuti selama 2 hari, tsaqif akan dimasukkan ke wad esok sebagaimana yang ditetapkan. Rasa takut, gelisah dan bermacam-macam perasaan bila anak masuk wad ni. Bimbang dengan keadaan tsaqif. Apapun keputusannya aku redha dengan ketetapan ALlah SWT.

Beberapa minggu sebelum ni, dalam Usrah Rasa Hati Ikim.fm aku sempat mengikuti pengisian seorang syeikh arab yang dijemput khas dalam slot usrah berkenaan. Beliau sempat menyampaikan sanad hadith yang berbunyi :

Aamantubillah, waa khoirihi, waa syarrihi.... yang bermaksud Aku beriman dengan ALlah SWT samada yang baik mahupun yg buruk. Sebagai seorang mukmin, itulah sikap kita dengan ALlah SWT, kita menerima apa juga ketetapan dan keputusan yang ditelah ditetapkan oleh Allah SWT pada diri kita.


Wallahua'lam

1 comment:

  1. Hadith ini tidak lengkap, jadi pada sesiapa yang tahu, boleh copypastekan hadith yang lengkap beserta dengan perawinya. Jazakallah.

    ReplyDelete